Warszawski Blog Parkingowy

Na tym blogu umieszczał będę zdjęcia aut parkujących niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym.
Każdy wpis zostanie opisany nr rejestracyjnym oraz opisem wykroczenia które kierowca w moim mniemaniu popełnił.
Każdy wpis na blogu to jedno telefoniczne zgłoszenie w Straży Miejskiej Miasta Stołecznego Warszawa
Po zakończeniu interwencji wpisy będą aktualizowane o informacje o jej wyniku.
Umieszczenie zdjęcia i postu na blogu nie jest tożsame z popełnieniem wykroczenia, o tym decyduje uprawiony funkcjonariusz lub Sąd Grodzki.

Zachęcam do szczegółowego zapoznania się z PoRD i kontaktów z telecentrum Warszawskiej SM pod numerem (+4822) 986
Uwolnijmy chodniki od nielegalnie parkujących!

wtorek, 9 marca 2010

Wniosek o przebudowę przejścia na Umińskiego

W dniu 9 marca przekazałem majlem do ZDM wniosek o przebudowę przejścia dla pieszych przy ulicy Umińskiego, pomiędzy numerami 5 i 6.


Szanowni Państwo,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przebudowę przejścia dla pieszych przy ul. Umińskiego pomiędzy numerami 5 i 6, położonego pomiędzy przystankami ZTM Wilga 01 I Wilga 02.

UZASADNIENIE

Na wskazanym przejściu dla pieszych występuje znaczny ruch pieszych, z których dużą część stanowią dzieci zmierzające do szkoły przy ul. Umińskiego 12.
Jak powszechnie wiadomo, dzieci są dość nieprzewidywalnymi uczestnikami ruchu i często zdarza im się nagle wtargnąć na jezdnię, czy po prostu nie rozejrzeć się przed wejściem na pasy. Dodatkowo jak potwierdzają krajowe i europejskie statystyki, jak i miejska codzienność polscy kierowcy nagminnie ignorują ograniczenia prędkości i nieustępują pierwszeństwa pieszym na przejściach.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do możliwych kolizji na linii pieszy – pojazd jest
jest wcześniejsze wyłukowanie drogi a zwłaszcza minimalny trójkąt widoczności dla pojazdów jadących od strony ulic Rechniewskiego(Bora-Komorowskiego).
Do wskazanego ograniczenia widoczności najbardziej przyczyniają się samochody parkujące na/w chodniku/zatoczce zaraz przed przejściem dla pieszych pieszych.
Jak można zobaczyć na poniższym poglądowym rysynku - w pesymistycznym wariancie, gdy wszystkie miejsca są zajęte i ostatni samochód parkuje mniej więcej w odległości 1 metra od przejścia dla pieszych, kierowca jadący lewym pasem, jest w stanie dostrzec pieszego wchodzącego na jezdnię dopiero będąc w odległości około 18-19 metrów przed przejściem.


Zdjęcie nr 1, Okolice przejścia dla pieszych Umińskiego 5-6, jezdnia północna.



Jak można łatwo policzyć, w dobrych warunkach całkowita droga zatrzymania z prędkości 50 km/h wyniesie około 25 metrów. Czyli pojazd jadący zgodnie z przepisami uderzy w dziecko wbiegające na jezdnię z prędkością około 36 km/h.
To czemu nie można zaprzeczyć to fakt iż standardem w Polsce a zwłaszcza Warszawie jest nagminne przekraczanie prędkości a jazda typu “Ograniczenie + 20km/h”, jest w pełni społecznie akceptowanym zjawiskiem.
Przyjmując zatem iż hipotetyczny kierowca będzie poruszał się z prędkością 65 km/h to uderzy w dziecko wbiegające na jezdnię z prędkością około 60 km/h.
Wszystkie powyższe orientacyjne wyliczenia dotyczą oczywiście lewego pasa, bo jadący pasem prawym ma zapewnioną widoczność na około 3-4 metry mniej, czyli jadąc 40 km/h uderzy w pieszego z prędkością około 27 km/h.

POSTULOWANE ZMIANY

W oparciu o powyższe uzasadnienie oraz bezzasadność instalacji sygnalizacji świetlnej postuluję o przebudowę w/w przejścia dla pieszych w jednym z dwóch nie wykluczających się wariantów:

1. Miejscowe ograniczenie prędkości do 30km/h, oraz instalację:
- wyniesionego przejścia dla pieszych lub
- płytowych progów zwalniających zwykłych lub
- płytowych progów zwalniających “przyjaznych” autobusom zgodnie z przykładami z zdjęć nr 2,3,4

2. Fizyczne uniemożliwienie parkowania w miejscach wskaznanych na zdjęciu nr 1 białymi prostokątami, położonymi w bezpośredniej bliskości przejścia dla pieszych,
w celu zapewnienia pożądanego i bezpiecznego “trójkąta widoczności”. Ewentualnie proponuję rozpatrzyć przeniesienie zlikwidowanych miejsc parkingowych za przystanek autobusowy “OS. WILGA 02”, kosztem zawężenia trawnika.

Zdjęcie nr 2. Progi zwlaniające “przyjazne autobusom” które zastosowano w projekcie “Dutch Town” w Puławach. Źródło: http://www.krbrd.gov.pl/download/pdf/targi_infra_2006/MW.pdf



Zdjęcie nr 3. Białystok, ul. Brzechwy - progi wyspowe. Fot. Karol Mocniak. Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083




Zdjęcie nr 4. Białystok, ul. Brzechwy - progi wyspowe. Fot. Karol Mocniak. Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083

1 komentarz:

  1. Trzymam kciuki. Tylko nie daj się spławić, jeżeli za pierwszym razem odpowiedzą negatywnie.

    OdpowiedzUsuń