Warszawski Blog Parkingowy

Na tym blogu umieszczał będę zdjęcia aut parkujących niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym.
Każdy wpis zostanie opisany nr rejestracyjnym oraz opisem wykroczenia które kierowca w moim mniemaniu popełnił.
Każdy wpis na blogu to jedno telefoniczne zgłoszenie w Straży Miejskiej Miasta Stołecznego Warszawa
Po zakończeniu interwencji wpisy będą aktualizowane o informacje o jej wyniku.
Umieszczenie zdjęcia i postu na blogu nie jest tożsame z popełnieniem wykroczenia, o tym decyduje uprawiony funkcjonariusz lub Sąd Grodzki.

Zachęcam do szczegółowego zapoznania się z PoRD i kontaktów z telecentrum Warszawskiej SM pod numerem (+4822) 986
Uwolnijmy chodniki od nielegalnie parkujących!

poniedziałek, 6 września 2010

Audyt drogi rowerowej przy ul Fieldorfa

pdf 2MB

W połowie bieżącego roku w związku z budową Centrum Handlowego "Gocław" rozpoczęto przebudowę ulic Fieldorfa i Nowaka - Jeziorańskiego. Inwestycja polegała na przebudowie sygnalizacji, wydzieleniu pasów do prawo i lewoskrętów oraz budowie ronda na ulicy Nowaka Jeziorańskiego. W ramach inwestycji w kilku miejscach wykonano przejazdy rowerowe oraz wydzielono na chodnikach ul Fieldorfa DDRiP (Drogę dla Rowerów i Pieszych).
Niby wszyscy powinni być zadowoleni. Niestety tak nie jest.
Wybudowana infrastruktura rowerowa znacząco utrudnia ruch pieszych (zwłaszcza przy skrzyżowaniu Fieldorfa i Nowaka - Jeziorańskiego), a jazda rowerem wcale ułatwiona nie została - wcześniej można było spokojnie jechać ulicą, teraz zgodnie z PoRD trzeba zjechać z jezdni na oznakowaną znakiem B-16 drogę dla rowerów. Drogę po której chodzą tabuny ludzi w tym z wózkami dziecięcymi.
Karać?
Zdecydowanie nie, no chyba że urzędnika który akceptował organizację ruchu, która jest nielogiczna i zmusza niektórych pieszych do łamania przepisów i wchodzenia na Drogę dla Rowerów a rowerzystów chcących szybko dotrzeć do celu do slalomu pomiędzy pieszymi.
Oczywiście wcześniej i większość rowerzystów i tak jeździła tym chodnikiem (nielegalnie!), ale bo budowie Centrum Handlowego ruch pieszych wzrósł kilka razy, a szerokość chodnika została zmniejszona (110 cm) a na jego środku pozostawiono latarnie.

Można by rzecz - nigdy nie dogodzisz parszywym cyklistom, ale nie w tym rzecz.
Zbudowano po prostu babol nie zgodny z obowiązującym prawem - nie dość że nie spełnia zapisów tzw. Warszawskich Standardów Rowerowych, to jest sprzeczny również z zapisami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r., w sprawie warunków technicznych, jakim muszą
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

By się nie stosować w praktyce do w/w dokumentów należy uzyskać pisemną zgodę odpowiednio - Ministerstwa albo Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.

Czy takie pozwolenia zostały udzielone inwestorowi?
Może się dowiemy.
W dniu 3 sierpnia 2010 razem Grzegorzem C. wykonaliśmy audyt tej inwestycji pod kątem jakości i zgodności wybudowanej DDR z obowiązującymi przepisami.
Po zebraniu materiałów z audytu przygotowałem 27 stronicowe pismo i skierowałem je mailem do Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Zgodnie z zapisami Kodeksu Administracyjnego w ciągu 30 dni powinienem otrzymać odpowiedź.

1 komentarz:

  1. świetna robota!!! potrzeba więcej ludzi takich jak Ty!!!

    OdpowiedzUsuń