Warszawski Blog Parkingowy

Na tym blogu umieszczał będę zdjęcia aut parkujących niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym.
Każdy wpis zostanie opisany nr rejestracyjnym oraz opisem wykroczenia które kierowca w moim mniemaniu popełnił.
Każdy wpis na blogu to jedno telefoniczne zgłoszenie w Straży Miejskiej Miasta Stołecznego Warszawa
Po zakończeniu interwencji wpisy będą aktualizowane o informacje o jej wyniku.
Umieszczenie zdjęcia i postu na blogu nie jest tożsame z popełnieniem wykroczenia, o tym decyduje uprawiony funkcjonariusz lub Sąd Grodzki.

Zachęcam do szczegółowego zapoznania się z PoRD i kontaktów z telecentrum Warszawskiej SM pod numerem (+4822) 986
Uwolnijmy chodniki od nielegalnie parkujących!

czwartek, 25 marca 2010

Zero reakcji na zastawianie przejścia i jazdę wzdłuż pasów


Kolejne zgłoszenie w sprawie kierowców parkujących na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu Al. Armii Ludowej i Al. Niepodległości.
Rezultat niestety bez zmian: Sprawę zgłosiłem około 10:40.
Około 17:30 uzyskałem z telecentrum Straży Miejskiej informację iż nadal nie przydzielono załogi, więc odwołałem zgłoszenie

sobota, 20 marca 2010

Parking na drodze dla rowerów

Tradycyjny sposób parkowania części warszawskich kierowców.
O godz. 12:00 telefonicznie poprosiłem o pomoc Straż Miejską.
Zjawili się w ekspresowym tempie :) - o godzinie 14:58 załoga SM zakończyłą interwencję. Wystawiono jedno wezwanie.

czwartek, 18 marca 2010

Jak to w Alejach



Standardowy sposób parkowania w Al/ Ujazdowskich (poprzednie zgłoszenia: 1 2.
Nic tam że zmusza się innych do łamania przepisów i jazdy chodnikiem.
We wskazanym miejscu drogę dla rowerów blokowały jeszcze dwa mniejsze auta.

Straż Miejska interweniowała ze znacznym opóźnieniem bo dopiero około 21:20.
Wskazanego na zdjęciu pojazdu już nie było, ale i tak ktoś się trafił - wystawiono jedno wezwanie.

piątek, 12 marca 2010

Parkowanie na przejściu

Bardzo częsty widok na wiaduktach nad Trasą Łazienkowską, zarówno przy Rondzie Jazdy Polskiej jak i przy Niepodległości - cały szereg (lub nawet dwa) samochodów parkujących na przejściu dla pieszych.
No co - przecież tyle miejsca jest. No ale wjechać trzeba przez przejście dla pieszych (czyli wzdłuż co jest zabronione wszelkim pojazdom łącznie z rowerami).


Wynik interwencji: żaden.
Około godz. 15:00 uzyskałem informację iż w ciągu 3 godzin od zgłoszenia nie znalazła się żadna wolna załoga do podjęcia interwencji.

środa, 10 marca 2010

Jak to na Służewcu - nic się nie zmarnuje

Standardowy sposób parkowania na Służewcu - na przystanku autobusowym.
W tym przypadku jest to ulica Domaniewska, przystanek "CURTIS PLAZA 06".
Już w trakcie budowy biurowca widocznego w tle, prawie codziennie parkowały tam samochody budowlańców i dostawców.
Teraz parkują tam auta okolicznych "błękitnych kołnierzyków".

Około 13:38 załoga SM wystawiła dwa wezwania.

wtorek, 9 marca 2010

Wniosek o przebudowę przejścia na Umińskiego

W dniu 9 marca przekazałem majlem do ZDM wniosek o przebudowę przejścia dla pieszych przy ulicy Umińskiego, pomiędzy numerami 5 i 6.


Szanowni Państwo,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przebudowę przejścia dla pieszych przy ul. Umińskiego pomiędzy numerami 5 i 6, położonego pomiędzy przystankami ZTM Wilga 01 I Wilga 02.

UZASADNIENIE

Na wskazanym przejściu dla pieszych występuje znaczny ruch pieszych, z których dużą część stanowią dzieci zmierzające do szkoły przy ul. Umińskiego 12.
Jak powszechnie wiadomo, dzieci są dość nieprzewidywalnymi uczestnikami ruchu i często zdarza im się nagle wtargnąć na jezdnię, czy po prostu nie rozejrzeć się przed wejściem na pasy. Dodatkowo jak potwierdzają krajowe i europejskie statystyki, jak i miejska codzienność polscy kierowcy nagminnie ignorują ograniczenia prędkości i nieustępują pierwszeństwa pieszym na przejściach.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do możliwych kolizji na linii pieszy – pojazd jest
jest wcześniejsze wyłukowanie drogi a zwłaszcza minimalny trójkąt widoczności dla pojazdów jadących od strony ulic Rechniewskiego(Bora-Komorowskiego).
Do wskazanego ograniczenia widoczności najbardziej przyczyniają się samochody parkujące na/w chodniku/zatoczce zaraz przed przejściem dla pieszych pieszych.
Jak można zobaczyć na poniższym poglądowym rysynku - w pesymistycznym wariancie, gdy wszystkie miejsca są zajęte i ostatni samochód parkuje mniej więcej w odległości 1 metra od przejścia dla pieszych, kierowca jadący lewym pasem, jest w stanie dostrzec pieszego wchodzącego na jezdnię dopiero będąc w odległości około 18-19 metrów przed przejściem.


Zdjęcie nr 1, Okolice przejścia dla pieszych Umińskiego 5-6, jezdnia północna.



Jak można łatwo policzyć, w dobrych warunkach całkowita droga zatrzymania z prędkości 50 km/h wyniesie około 25 metrów. Czyli pojazd jadący zgodnie z przepisami uderzy w dziecko wbiegające na jezdnię z prędkością około 36 km/h.
To czemu nie można zaprzeczyć to fakt iż standardem w Polsce a zwłaszcza Warszawie jest nagminne przekraczanie prędkości a jazda typu “Ograniczenie + 20km/h”, jest w pełni społecznie akceptowanym zjawiskiem.
Przyjmując zatem iż hipotetyczny kierowca będzie poruszał się z prędkością 65 km/h to uderzy w dziecko wbiegające na jezdnię z prędkością około 60 km/h.
Wszystkie powyższe orientacyjne wyliczenia dotyczą oczywiście lewego pasa, bo jadący pasem prawym ma zapewnioną widoczność na około 3-4 metry mniej, czyli jadąc 40 km/h uderzy w pieszego z prędkością około 27 km/h.

POSTULOWANE ZMIANY

W oparciu o powyższe uzasadnienie oraz bezzasadność instalacji sygnalizacji świetlnej postuluję o przebudowę w/w przejścia dla pieszych w jednym z dwóch nie wykluczających się wariantów:

1. Miejscowe ograniczenie prędkości do 30km/h, oraz instalację:
- wyniesionego przejścia dla pieszych lub
- płytowych progów zwalniających zwykłych lub
- płytowych progów zwalniających “przyjaznych” autobusom zgodnie z przykładami z zdjęć nr 2,3,4

2. Fizyczne uniemożliwienie parkowania w miejscach wskaznanych na zdjęciu nr 1 białymi prostokątami, położonymi w bezpośredniej bliskości przejścia dla pieszych,
w celu zapewnienia pożądanego i bezpiecznego “trójkąta widoczności”. Ewentualnie proponuję rozpatrzyć przeniesienie zlikwidowanych miejsc parkingowych za przystanek autobusowy “OS. WILGA 02”, kosztem zawężenia trawnika.

Zdjęcie nr 2. Progi zwlaniające “przyjazne autobusom” które zastosowano w projekcie “Dutch Town” w Puławach. Źródło: http://www.krbrd.gov.pl/download/pdf/targi_infra_2006/MW.pdf



Zdjęcie nr 3. Białystok, ul. Brzechwy - progi wyspowe. Fot. Karol Mocniak. Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083




Zdjęcie nr 4. Białystok, ul. Brzechwy - progi wyspowe. Fot. Karol Mocniak. Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083

niedziela, 7 marca 2010

Cham pozostanie chamem nawet we fraku

Świeżo wyremontowany skwer przed Szkołą Podstawową przy ul. Paca.
Estetyczne kwietniki, ławeczki oświetlenie. Nowy chodnik wyłożony estetyczną kostką (nie Bauma!). No ale musi się trafić cham który musi podjechać pod same drzwi szkoły.
W tym celu musiał przejechać około 40 metrów chodnikiem o szerokości samochodu, obudowanym płotkami - piesi nawet nie mieli by jak zejść mu z drogi.

Niestety, kiedy pojawiłem się tam około 16:30 chama już nie było. Telefonicznie odwołałem zgłoszenie.